Blegind Borgerforening

Blegind Forsamlingshus

Blegind Forsamlingshus – byens faste holdepunkt i over 120 år!

Blegindhus-foreningen varetager driften og vedligeholdelsen af vores allesammens forsamlingshus. Foreningen er drevet af frivillige fra byen, og vi ser det som vores primære opgave, at sikre forsamlingshusets overlevelse fremadrettet, så de fremtidige generationer i Blegind også har et hus at mødes i til hverdag og fest.

Foreningen har gennem de sidste par år renoveret store dele af huset. Salene og indgangspartiet fremstår nu lyse og indbydende, vinduerne er blevet skiftet, og toiletterne har fået en overhaling, og hjertestarteren hænger der stadig.

Det store 2020 projekt bliver installation af fjernvarme, og demontering af det eksisterende varmeanlæg. Tiltagende har øget antallet af udlejninger, og samtidig sænket vores driftsomkostninger, og dermed bidraget til at fremtidssikre vores allesammens forsamlingshus.

Covid-19 har været meget hård ved vores udlejningsindtægter i foråret/sommeren 2020, så vi har mere end nogen sinde brug for jeres kontingentbetaling i år. Vi vil derfor gerne opfordre alle nuværende og fremtidige bruger af forsamlingshus, til at tegne et husstandsmedlemskab af 250 kr./år.

Prøv at forstille dig Blegind uden forsamlingshuset, svært ikke? Prøv så at forstille dig Blegind uden Borgerforeningen, fællesspisning, adventsarrangement, fastelavn og alle de andre aktiviteter byens foreninger laver, utænkeligt ikke?

Læs mere om foreningen på hjemmesiden www.blegindhus.dk, her kan du også finder en vejledning i hvordan du kan melde dig ind.

Støt byen – støt byens foreninger – støt forsamlingshuset.